Hoofdcontent

Student Print Award 2023

De student laat creativiteit de vrije loop rond en met het medium magazine. (WeMagazine)

De jury van de Student Magazine Print Awards (StuMPA) 2023 kende 2 keer Goud toe en stuurde daardoor twee studenten, Fleur Delanghe en Febe Ampe, naar Cannes.


Forever Fall

Fashion Brands gebruiken heel vaak elementen uit de natuur in hun collecties. Ironisch, want de fashion industrie is zeer vervuilend voor de natuur.

Febe Ampe creëerde, als bachelor proef, een campagne voor het Spaanse modemerk Loewe waarbij kledij en accessoires bestaan uit dode planten, als signaal naar de mode industrie.



VOOR ALS WE LATER JONG ZIJN De angst om saai oud te worden. Dat vormde de basis voor de Bachelorproef van Michiel Neirynck. Wekenlang ging Michiel op zoek naar manieren om zijn brein voor altijd jong en flexibel te houden. Het resultaat van deze zoektocht is een prachtig filmproject dat ons bewust moet maken van de Plasticiteit van het Brein.

Een USP van een iconisch merk gevat in één beeld, zonder één woord te gebruiken.

Meer info

creative thinking / concept provider / copywriting / art direction / research / communication design / digital creativity / campaigns / actual issues / social relevance / media innovation

In Studio Reclame worden studenten opgeleid tot creatieve denkers. Zij hebben de kracht om grote doelgroepen te bereiken en hun denken in een bepaalde richting te sturen of in beweging te houden. Het streven naar bewustwording en gedragsverandering bij de consument heeft de positie van reclame het laatste decennium volledig in beslag genomen.

Door het formuleren van een inzicht en concept ontstaat een boodschap die overgebracht wordt via communicatie. The What, Who, Why and How bepalen de strategie van een campagne. De reclamemaker ziet elke boodschap als Smart Communication, trouw aan klant en merk.

De creatief is genoodzaakt om rekening te houden met sociaal-maatschappelijke issues, economische evoluties en politieke omwentelingen. De student reclame houdt zich staande tussen sterk evoluerende media, creatieve tools en empowerment van de consument. Het loskomen van het individuele denken en het opzoeken van samenwerkingen kan een idee versterken en groter maken.​​