Hoofdcontent
Reissue
Vinyl coverontwerp voor een maxi-single uit het geboortejaar van de student. De single haalde nummer 1 in de wereldwijde hitlijsten.
Cluedo
Special edition van het iconische bordspel voor een zelfgekozen doelgroep.
De Collectie
De studenten stellen een eigen collectie samen.
Een collectie die ze met eigen foto’s presenteerden in een catalogus of website én een affiche.
Typografische filmposter voor een Gouden Palm-winnaar
Ik ben Super
De student maakt een poster over een eigenschap die hem of haar typeert in tekst en beeld
Meer info
concept / ontwerpproces / experiment / vormgeving / Typografie / tekst en beeld / Communicatie
In het eerste jaar worden basiscompetenties aangeleerd om opdrachten te interpreteren, concepten te bedenken en te vertalen naar een sterk ontwerp. Van de student wordt verwacht dat hij weloverwogen en beredeneerd te werk gaat om evidente clichés te vermijden en tot een verrassend eindresultaat te komen.
Tijdens het eerste jaar van de opleiding maakt de student kennis met verschillende aspecten van visuele communicatie. De focus ligt op een constructief en stimulerend ontwerpproces. De student wordt getriggerd om het referentiekader te verruimen en het domein van vormgeving te verkennen. Door middel van oefeningen, experiment en opdrachten in uiteenlopende media leert de student bewust omgaan met beeld, typografie en fotografie.
Bij de start van het tweede semester maakt de student kennis met één van de vier studio’s als voorbereiding op zijn of haar keuze in het tweede jaar.